Share This Article
COMUNICAT DE PRESĂ
București, 18.04.2024. WE ARE ONE SRL, compania de teatru inițiată de actrița Otilia Panainte, montează spectacolul “A fost o fată ca niciodată – operetă experimentală”, produs în colaborare cu Stația Teatru / Muzical (Cluj), pe versurile lui Iv cel Naiv, în regia lui Adonis Tanța, pe muzica Renatei Burcă. Premiera va avea loc la Stația de Teatru – Muzical (Cluj), în 24-26 mai, fiind urmată de alte trei reprezentații în perioada 7-9 iunie la Teatrul Point (București). Accesul la spectacol este gratuit. Parteneri media – Radio Cluj și TVR Cluj. Partener de imagine – AmTeatru. Proiect cultural co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional.
“A fost o fată ca niciodată” este un spectacol de operetă experimentală 100% originală care vorbește, într-o cheie naivă și sinceră, despre relația cu toate eu-rile care ne locuiesc, punctând importanța echilibrului emoțional individual. Povestea este inspirată de conținutul psihic al actriței Otilia Panainte, ca rezultat al propriului proces de psihanaliză. Scenariul este primul text dramatic semnat Iv cel Naiv și primul demers de inovație al genului operetei de la noi.
“Proiectul “A fost o fată ca niciodată” s-a născut pe când nici nu știam că o să existe, acum câțiva ani când am lucrat cu Otilia într-un proiect la București și ne-am împrietenit știind cumva, că pe undeva, simțim ceva la fel. Ne dorim să facem un spectacol de teatru muzical, viu, vital, plin de emoție și umor. Textul scris de Iv cel Naiv surprinde extrem de bine cât e de stingher să exiști și cât de complicat poate fi să articulezi ceva deapre propria ta persoană. Dacă pot să proiectez ceva despre spectacolul nostru ar fi gândul că publicul o să iasă din sală înțelegând că suntem toți la fel iar puțină grijă și tandrețe față de noi înșine e binevenită, fredonând un song din muzica compusă de Renata Burcă, cea care pune pe note textul lui Iv”, spune Adonis Tanța.
“Am scris această piesă de teatru împreună cu Otilia și Adonis și asta m-a ajutat mult, fiind primul meu text de acest fel. Dacă n-ar fi un exercițiu de intimitate, ci un animal fantastic (ceea ce și este), Otilia e scheletul, Adonis – inima și celelalte organe, tot ce mi-a mai rămas mie să fac a fost să pun carnea și pielea pe acest solzos și colorat Intimiozaur. Așa că această piesă nu e o piesă, e un animal fantastic gata să cânte, să danseze, să se isterizeze și să ofteze, pe scurt, să se dea în spectacol”, notează Iv Cel Naiv.
Regizorul Adonis Tanța pune în scenă un spectacol tip show de wrestling, toate personajele făcând parte din staff, de la luptătoare, povestitor și arbitru. El imaginează un univers în care fiecare personaj își transformă caracteristica principală în super putere, creând niște personae compacte, la limita clișeului. Pentru a expune cât mai bine efortul la care sunt supuse personajele feminine, Adonis Tanța propune un univers glam care compensează tristețea și durerea din spatele perucilor, genelor mari și costumelor sclipitoare. Planul exuberant al showului este valorizat de muzica pop cu elemente dub step, joc de lumini și lupte coregrafiate fiind contrapunctat de planul nespectaculos, poetic, intim și uman al protagonistelor în momentele lor de singurătate, fiind expuse publicului vulnerabilitățile și dorințele acestora. Un show exploziv ca pretext de d econstrucție al prejudecăților legate de feminitate și condiție psihică.
Muzica spectacolului este semnată de Renata Burcă, inspirată de genul clasic al operetei cu inflexiuni de muzică electro pop si dubstep în căutarea operetei experimentale. Muzica va susține dramaturgic momementele de conflic t și stratul emoțional al personajelor potențând clișeele și stereotipurile sociale prin care femeile sunt definite. În parcursul muzical căutăm să reinventăm stru ctural și melodic ariile, duetele, terzettele și corurile din operetă.
Scenografa Denisa Berceanu creează un decor tip instalație. Aceasta traduce lupta interioară înt r un spațiu delimitat prin niște elastice late de tipul celor regăsite la luptele de wresling. Aceste delimitări se pot elimina pe parcursul anumitor scene accentuând ideea mai multor planuri și straturi ale poveștii. În spațiu de joc se regăsesc și anumite elemente casnice supradimensionate potențând planul imaginar al personajelor. De nisa Berceanu cre e ază un playgorund de luptă ludic cu elemente poetice pentru a traduce cât mai bine lupta cu sănătatea psihică în căutarea liniștii.