Urâtul
Marius von Mayenburg
despre Urâtul
TRAILER
Lette este urât, dar nu este conştient de asta. Într-o zi află că înfăţişarea sa nu tocmai plăcută constituie motivul pentru care şeful său nu îi permite să îşi prezinte cea mai nouă invenţie la un congres. Când îşi dă seama că frumuseţea nu stă în ochii privitorului şi după ce chiar şi soţia evită să îl mai privească, se hotărăşte să se opereze, lucru ce are urmări semnificative în viaţa sa profesională şi privată: competenţa îi este apreciată şi devine râvnit de admiratoare. Însă când faţa sa devine un produs căutat pe piaţă, viaţa i se schimbă din nou…..
Interviu cu Marius von Mayenburg
Urâtul apare ca un von Mayenburg complet nou, nu ca o piesă serioasă din peisajul sufletesc al contemporanilor, ci ca o comedie bulevardieră anglo-saxonă cu poante seci, necesitând o redusă psihologie actoricească, avansând foarte economic peste bancuri şi poante. O piesă ca pentru Royal Court-ul londonez.
O vor face şi ei cât de curând. Acest mod de a scrie nu e prea neobişnuit pentru mine, e mai degrabă o întoarcere la tehnici, care mi-au făcut şi anterior plăcere: primele mele piese într-un act, sau, şi mai în urmă, jocurile mele de marionete. Deci n-a fost o revelaţie pentru mine şi nicidecum dorinţa de a face ceva cu totul nou.
sursa: teatrulgerman.ro
Regia
Theodor – Cristian Popescu
Decorul şi costumele
Velica Panduru (a.G.)
Light-Design
Lucian Moga
Coregrafia
Florin Fieroiu
Dramaturgia
Valerie Seufert
Sound-Design
Octavian Horváth
Muzica
Vlaicu Golcea
Asistenţa de regie
Daniela Török
Regia tehnică
Costinel Stănescu
Laurence Rippel
Lette
Konstantin Keidel (a. G.)
Fanny
Olga Török
Scheffler
Rareș Hontzu
Karlmann
Horia Săvescu (a. G.)
Andruni
Nota 8,9 / 10
8.9/10
Privind din punctul de vedere al cuiva care știe ce este munca din spatele unui spectacol, trebuie să recunosc că distribuția, mai ales Dan Pughineanu, au interpretat excelent rolurile și au pus punctul pe “i“ de fiecare dată când era nevoie. Mi se pare un spectacol greu de jucat, însă cu rezultate extraordinare. Subiectul abordat este sensibil pentru oricine este deschis să recunoască asta, iar dinamica spectacolului ajută la transmiterea corectă a mesajului care ar trebui să ajungă la toți. Personajele “au crescut“, s-au dezvoltat odată cu piesa, apogeul acesteia neavând un moment specific, dar intensificându-se constant.
Madi
Nota 8,3 / 10
8.3/10
Imaginea contează este sloganul vremurilor noastre. De fapt cred că există motive să credem că dintotdeauna a fost așa, dar descoperirile ultimilor ani ne-au putut conduce către a ne pune problema schimbării totale a imaginii în aparență sau chiar în esență. Este frumusețea doar exterioară sau e ceva mai mult decât atât? Indiferent care sunt argumentele tale de o parte sau de alta, îți recomand să vezi această punere în scenă curajoasă de la Excelsior, cu actori tineri și talentați, cu o scenografie ultra minimalistă, dar care ajută la transmiterea mesajului.
ȘI EU AMTeatru
Așteptăm, de la voi, recomandări de spectacole și promitem să le publicăm aici pe cele mai inspirate!
ȘI EU AMTeatru
Așteptăm, de la voi, recomandări de spectacole și promitem să le publicăm aici pe cele mai inspirate
Scrie-ne!