Copilul lui Noe
Chris Simion-Mercurian
despre spectacol
TRAILER
„Copilul lui Noe” este o călătorie cu inima printr-o lume de oroare și teroare, e povestea unui copil evreu, Joseph, obligat să se ascundă de persecuția nazistă pentru a supraviețui. El ajunge într-un internat catolic, unde întâlnește figura luminoasă, providențială a unui preot. Joseph învață să își ascundă adevărata identitate și cultură, părintele Pons își ascunde micii protejați de urgia urii naziste, iar peste toate aceste secrete răsare, ca un curcubeu după potop, o imagine luminoasă a spiritului uman, care poate depăși ceea ce pare de nedepășit. Nu doar viața și identitatea lui Joseph încearcă preotul să le salveze, ci mai ales sufletul său și lumina din el. Cu ajutorul acestui om de altă credință decât a lui, copilul Joseph se va descoperi pe sine și va reuși într-un fel ceea ce a făcut Arca lui Noe deasupra valurilor: să supraviețuiască și să meargă mai departe.
Dincolo de traumele asociate realității istorice a celui de-al Doilea Război Mondial, spectacolul vorbește despre lucruri adânci și universale: despre ceea ce apropie oamenii când totul pare să îi despartă, valorile care stau la baza umanității (solidaritatea, generozitatea, iubirea), forța spiritului care supraviețuiește infernurilor create de om, responsabilitatea (înrădăcinată în dragoste) pe care o avem unii față de alții…..mai mult
sursa: opereta.ro
Copilul lui Noe
Teatrul Metropolis București
după Eric Emmanuel Schmitt
în româneşte de Chris Simion-Mercurian
Dramatizarea şi regia: Chris Simion-Mercurian
Costume: Mirela Trăistaru
Decor: Maria Miu
Distribuție: Marius Manole, Vlad Logigan, Alexandru Sinca, Carla Maria Teaha, Marian Râlea, Maia Morgenstern
Andruni
Nota 9,6 / 10
9.6/10
Uneori avem nevoie de cineva care să ne reamintească să fim buni, să ne pese, să fim oameni. Nazismul este una dintre multele terori pe care le-a trăit lumea. Chiar dacă pentru acea perioadă îi învinovățim pe cei care au apăsat direct pe trăgaci, care au dat îngrozitoare ordine, poate de fapt toți cei care au ales să se salveze pe ei însiși, toți cei care au preferat să se ascundă în loc să îi ascundă și pe alții cu ei au de asemenea o parte de vină. Însă au fost unii oameni care nu s-au lăsat copleșiți, care au vrut să ajute și care au făcut un bine, oricât de mic ar fi fost acesta. Despre astfel de oameni este vorba. Îmi exprim din nou admirația pentru actorii Marius Manole și Vlad Logigan, pe care m-am bucurat, ca de fiecare dată, să îi aplaud iar și iar. Au excelat în rolurile copiilor, victimele care erau, de fapt, inima spectacolului.
Madi
Nota 9,3 / 10
9.3/10
Am mai scris despre privilegiul de a avea la București trei capodopere ale cuplului E.E Schmidt, scenariu / Chris Simion, regie. ”Copilul lui Noe” este calendaristic vorbind, cea mai recentă. Situația dramatică din timpul războiului, excelent redată de autorul francez, scenografia tare insiprată, patru actori excelenți în rolurile lor: Marius Manole, Vlad Logigan, Marian Râlea, Maia Morgenstern și o viziune regizorală care pune în valoare tot ansamblul pentru a ține în mână sufletele privitorilor. Da. Este cu adevărat un privilegiu să vezi și să revezi asemenea spectacole puternice, care te fac să înțelegi adevărata putere a teatrului dintodeauna și pentru totdeauna. Respect.
ȘI EU AMTeatru
Așteptăm, de la voi, recomandări de spectacole și promitem să le publicăm aici pe cele mai inspirate!
ȘI EU AMTeatru
Așteptăm, de la voi, recomandări de spectacole și promitem să le publicăm aici pe cele mai inspirate
Scrie-ne!